Vastgoedbeheer Rotsvast Gooi
Bent u eigenaar van onroerend goed en wilt u uw woning verhuren? Maar u heeft geen zin in de technische en administratieve werkzaamheden, dan kan RotsVast Gooi het financiële en / of technische beheer van u overnemen.
Hoe gaat het financiële beheer in zijn werk?
Aan het verhuren van uw vastgoed zit veel administratieve rompslomp vast. Daarnaast dient u op de hoogte te zijn van allerlei wetten en regels. Wij hebben al jaren ervaring met beheer van vastgoed en nemen deze administratieve zaken graag van u over.
Welke taken nemen wij van u over?
- Incasso van de huurpenningen: De huur van uw vastgoed wordt maandelijks tijdig geïncasseerd door RotsVast Gooi en wordt doorgestort naar uw rekening. U ontvangt tevens, voor uw administratie, per kwartaal een actueel betalingsoverzicht;
- Indien nodig: aanmaningen versturen: Zorgdragen dat de huur door de huurder op tijd wordt betaald. Bij huurschuld wordt in eerste instantie een aanmaning gestuurd. Indien de huurachterstand meer dan 2 maanden bestrijkt wordt door RotsVast Gooi een deurwaarder/ incassobureau ingeschakeld;
- Persoonlijk contact;
- Facturatie;
- Huurverhogingen afhandelen: Het doorvoeren van de jaarlijkse huurverhoging (indexering) volgens de daarvoor aangegeven richtlijnen;
- Afwikkeling levering en diensten;
- Borgafwikkeling.
Hoe gaat het technische beheer in zijn werk?
Technisch beheer is een belangrijk onderdeel bij verhuur van onroerend goed. Indien u kiest voor technisch beheer geeft u al het beheer uit handen zodat u niet continu gestoord wordt voor reparatievragen en de afhandeling daarvan. Aan de andere kant wilt u wel dat uw huurders onmiddellijk geholpen worden als er echt een reparatie nodig is. Daarom bieden wij onze huurders voor calamiteiten een 24 uurs-service. Uw huurder krijgt rechtstreeks iemand aan de telefoon en indien nodig wordt de reparatie onmiddellijk opgelost.
Welke taken nemen wij van u over?
- 24-uursservice bij reparaties of klachten;
- Persoonlijk contact;
- Inschakelen van vakmensen bij noodzakelijk onderhoud;
- Afhandelen van reparaties;
- Advies over onderhoud;
- Offerteaanvraag grote onderhoudswerkwerkzaamheden;
- Begeleiden van onderhoudswerkzaamheden;
- Inspecties bij oplevering en eindoplevering;
- Aanmelden energiebedrijf;
- Aan of afmelden kabel, tv-aansluiting of internet;
- Afrekenen energie, telefoon en internet;
- Verrekenen reparaties en onderhoud.
Meer weten over de mogelijkheden van vastgoed beheer?
IIndien u alleen kiest voor het financiële beheer van uw onroerend goed dan berekenen wij u een maandelijkse honorarium van 5 % van de huurprijs vermeerderd met 21% BTW met een minimum van € 55,00 inclusief BTW per maand.
Kiest u voor totaal beheer dan betreft dit zowel het financiële alsmede het technische beheer en wij berekenen een maandelijkse honorarium van 7 % de huurprijs vermeerderd met 21% BTW met een minimum van € 75,00 inclusief BTW per maand.
Regelen wij ook de verhuur van u woning of betreft het meerdere woningen dan hebben wij aangepaste tarieven. Wij bespreken dit graag met u.
Verhuren zonder zorgen, wij nemen het beheer graag van u over!
In RotsVast vertrouwen bouwen wij graag aan een goede samenwerking.
Vragen over vastgoedbeheer in 't Gooi?
Neem contact met ons op en we zullen snel reageren op uw vragen.